fbpx
Dwa ludziki z Play Mobil ściskające sobie ręce na białym tle.

Dobra oferta czyli jak przyciągnąć uwagę klienta?

Dobra oferta sprzedażowa często ma decydujące znaczenie przy podejmowaniu przez klienta decyzji o dokonaniu zakupu. Jeśli prowadzisz sklep internetowy czy świadczysz usługi online, z pewnością posiadasz ofertę na swojej stronie www. Być może rozsyłasz ją również innymi kanałami – czy to w wersji drukowanej, czy elektronicznie. Niezależnie jednak od formy, istnieje kilka rad, dzięki którym Twoja oferta skuteczniej trafi do grupy docelowej. W poniższym artykule przeczytasz, na co zwrócić szczególną uwagę przy konstruowaniu oferty.


Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak wygląda struktura dobrej oferty,
  • jak zastosować w praktyce język korzyści,
  • dlaczego musisz umieścić w swojej ofercie słowa kluczowe.

Zadbaj o dobrą strukturę

Nawet najlepszy tekst nie dotrze do potencjalnego klienta, jeśli nie zostanie przedstawiony w jasny i przejrzysty sposób. Dobra struktura oferty – niezależnie od tego, gdzie i w jaki sposób jest prezentowana – gwarantuje lepsze dotarcie z treścią do odbiorcy. Jakie elementy się na nią składają? Przede wszystkim:

  • podział na akapity,
  • widocznie zaznaczone śródtytuły, dzielące tekst na logicznie ułożone części,
  • wypunktowania i listy numeryczne, które ułatwiają przyswajanie treści,
  • wyróżnienia graficzne, np. wyboldowanie najważniejszych zdań/fragmentów,
  • krótkie hasła z najważniejszymi informacjami.

Przy konstruowaniu oferty warto również zadbać o to, by maksimum treści znalazło się w jak najmniejszej liczbie zdań. W dobie przesytu informacyjnego przyswajanie obszernych tekstów – zwłaszcza przez użytkowników Internetu – nie jest łatwe. Zapomnij więc o długich wstępach i od razu przejdź do konkretnych informacji: co i dlaczego oferujesz, jaki problem rozwiązujesz. Jeśli nie utrzymasz uwagi czytelnika w kilku pierwszych akapitach, prawdopodobnie ją całkowicie stracisz.

✅ Jak zdobyć klientów w Internecie?

Pisz językiem wartości i korzyści

Pisanie językiem korzyści jest techniką sprzedażową (stosowaną przez handlowców czy copywriterów) pozwalającą na wskazanie nie tyle cech produktów czy usług, ale raczej ich zalet i wynikających z nich korzyści. Używanie języka korzyści:

  • przyciąga uwagę,
  • pokazuje główne walory produktu czy usługi,
  • odwołuje się do wartości cenionych przez klienta (np. spokój, bezpieczeństwo, komfort),
  • wskazuje, co jest najważniejszym wyróżnikiem produktu/usługi na tle konkurencji,
  • zwiększa szanse na dokonanie zakupu.

Jak zastosować to w praktyce? Jeśli np. prowadzisz sklep z wózkami dla dzieci, nie pisz, że Twój produkt jest duży, zielony i ma cztery koła. Te informacje z pewnością łatwo będzie uzyskać ze specyfikacji technicznej czy wywnioskować ze zdjęcia. Napisz raczej, że dzięki zakupowi klient zyska komfort użytkowania, oszczędność czasu ze względu na łatwy montaż oraz spokój o to, że jego dziecko jest bezpieczne. Idąc dalej tym tokiem – sprzedając usługę polegającą na poradzie prawnej, Twój klient zyskuje więc nie tyle godzinne spotkanie z Tobą, co spokojną głowę i gwarancję, że działania w jego firmie są prowadzone zgodnie z przepisami. Zastanów się więc, jakie wartości są najbliższe Twojej grupie docelowej i to do nich odwołuj się w trakcie konstruowania oferty.

Grupa docelowa - jak ją określić

Używaj słów kluczowych

Używanie słów kluczowych jest istotne zwłaszcza gdy oferta jest publikowana na stronie www. Dobrze dobrane słowa kluczowe pomagają lepiej wypozycjonować stronę, a co za tym idzie – wpływają na Twoją pozycję na tle konkurencji.

Kluczowych zwrotów można również używać w ofertach rozsyłanych do klientów np. mailowo czy w drukowanych broszurach. Będą to te frazy, z którymi chcemy być kojarzeni, czyli np. nazwy usług/produktów wraz z wyróżnikiem („profesjonalne strony www”, „szybkie czyszczenie tapicerek”, „pomoc w zatrudnieniu cudzoziemców”, „tanie akcesoria dla zwierząt” itp.). Podkreślenie graficzne (pogrubienie, użycie innego koloru itp.) kluczowych dla Twojej oferty słów, przykuje uwagę czytelnika i pozwoli szybciej zorientować się, co oferujesz.

Na koniec pamiętaj: konstruując ofertę, spróbuj postawić się na miejscu Twojego potencjalnego klienta. Odwołaj się do jego potrzeb i dostarcz mu treści, której poszukuje!

To jest wpis gościnny, którego autorką jest Anna Wołodko – copywriterka, redaktorka, specjalistka ds. content marketingu. Wspiera przedsiębiorców w skutecznej komunikacji, prowadząc firmę Mint Concept.

Źródła zdjęć (w kolejności):

  1. https://unsplash.com/@pawel_czerwinski
  2. https://unsplash.com/@andrewtneel

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *