Dobra oferta sprzedażowa często ma decydujące znaczenie przy podejmowaniu przez klienta decyzji o dokonaniu zakupu. Jeśli prowadzisz sklep internetowy czy świadczysz usługi online, z pewnością posiadasz ofertę na swojej stronie www. Być może rozsyłasz ją również innymi kanałami – czy to w wersji drukowanej, czy elektronicznie. Niezależnie jednak od formy, istnieje kilka rad, dzięki którym Twoja oferta skuteczniej trafi do grupy docelowej. W poniższym artykule przeczytasz, na co zwrócić szczególną uwagę przy konstruowaniu oferty.
Z tego wpisu dowiesz się:
- jak wygląda struktura dobrej oferty,
- jak zastosować w praktyce język korzyści,
- dlaczego musisz umieścić w swojej ofercie słowa kluczowe.
Zadbaj o dobrą strukturę
Nawet najlepszy tekst nie dotrze do potencjalnego klienta, jeśli nie zostanie przedstawiony w jasny i przejrzysty sposób. Dobra struktura oferty – niezależnie od tego, gdzie i w jaki sposób jest prezentowana – gwarantuje lepsze dotarcie z treścią do odbiorcy. Jakie elementy się na nią składają? Przede wszystkim:
- podział na akapity,
- widocznie zaznaczone śródtytuły, dzielące tekst na logicznie ułożone części,
- wypunktowania i listy numeryczne, które ułatwiają przyswajanie treści,
- wyróżnienia graficzne, np. wyboldowanie najważniejszych zdań/fragmentów,
- krótkie hasła z najważniejszymi informacjami.
Przy konstruowaniu oferty warto również zadbać o to, by maksimum treści znalazło się w jak najmniejszej liczbie zdań. W dobie przesytu informacyjnego przyswajanie obszernych tekstów – zwłaszcza przez użytkowników Internetu – nie jest łatwe. Zapomnij więc o długich wstępach i od razu przejdź do konkretnych informacji: co i dlaczego oferujesz, jaki problem rozwiązujesz. Jeśli nie utrzymasz uwagi czytelnika w kilku pierwszych akapitach, prawdopodobnie ją całkowicie stracisz.
✅ Jak zdobyć klientów w Internecie?
Pisz językiem wartości i korzyści
Pisanie językiem korzyści jest techniką sprzedażową (stosowaną przez handlowców czy copywriterów) pozwalającą na wskazanie nie tyle cech produktów czy usług, ale raczej ich zalet i wynikających z nich korzyści. Używanie języka korzyści:
- przyciąga uwagę,
- pokazuje główne walory produktu czy usługi,
- odwołuje się do wartości cenionych przez klienta (np. spokój, bezpieczeństwo, komfort),
- wskazuje, co jest najważniejszym wyróżnikiem produktu/usługi na tle konkurencji,
- zwiększa szanse na dokonanie zakupu.
Jak zastosować to w praktyce? Jeśli np. prowadzisz sklep z wózkami dla dzieci, nie pisz, że Twój produkt jest duży, zielony i ma cztery koła. Te informacje z pewnością łatwo będzie uzyskać ze specyfikacji technicznej czy wywnioskować ze zdjęcia. Napisz raczej, że dzięki zakupowi klient zyska komfort użytkowania, oszczędność czasu ze względu na łatwy montaż oraz spokój o to, że jego dziecko jest bezpieczne. Idąc dalej tym tokiem – sprzedając usługę polegającą na poradzie prawnej, Twój klient zyskuje więc nie tyle godzinne spotkanie z Tobą, co spokojną głowę i gwarancję, że działania w jego firmie są prowadzone zgodnie z przepisami. Zastanów się więc, jakie wartości są najbliższe Twojej grupie docelowej i to do nich odwołuj się w trakcie konstruowania oferty.
✅ Grupa docelowa - jak ją określić
Używaj słów kluczowych
Używanie słów kluczowych jest istotne zwłaszcza gdy oferta jest publikowana na stronie www. Dobrze dobrane słowa kluczowe pomagają lepiej wypozycjonować stronę, a co za tym idzie – wpływają na Twoją pozycję na tle konkurencji.
Kluczowych zwrotów można również używać w ofertach rozsyłanych do klientów np. mailowo czy w drukowanych broszurach. Będą to te frazy, z którymi chcemy być kojarzeni, czyli np. nazwy usług/produktów wraz z wyróżnikiem („profesjonalne strony www”, „szybkie czyszczenie tapicerek”, „pomoc w zatrudnieniu cudzoziemców”, „tanie akcesoria dla zwierząt” itp.). Podkreślenie graficzne (pogrubienie, użycie innego koloru itp.) kluczowych dla Twojej oferty słów, przykuje uwagę czytelnika i pozwoli szybciej zorientować się, co oferujesz.
Na koniec pamiętaj: konstruując ofertę, spróbuj postawić się na miejscu Twojego potencjalnego klienta. Odwołaj się do jego potrzeb i dostarcz mu treści, której poszukuje!
To jest wpis gościnny, którego autorką jest Anna Wołodko – copywriterka, redaktorka, specjalistka ds. content marketingu. Wspiera przedsiębiorców w skutecznej komunikacji, prowadząc firmę Mint Concept.
Źródła zdjęć (w kolejności):
- https://unsplash.com/@pawel_czerwinski
- https://unsplash.com/@andrewtneel