fbpx
Kobieta siedząca na fotelu i pisząca na laptopie - Jak zdobyć klientów w Internecie?

Jak zdobyć klientów w Internecie?

KOMPLETNY PRZEWODNIK O ZDOBYWANIU KLIENTÓW W INTERNECIE

Wszystko co musisz wiedzieć, znajdziesz w tym przewodniku.


Witaj na początku przygody!

Każdy biznes potrzebuje klientów, ponieważ nie jest w stanie bez nich przetrwać. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki jako właścicielka swojej firmy, pewnie zastanawiasz się jak zdobyć klientów w Internecie. W tym przewodniku znajdziesz 8 rozbudowanych rozdziałów pokazujących jak, krok po kroku, prowadzić działania w Internecie, by zdobyć klientów.

Najwięcej wyciągniesz z tego przewodnika jeśli nie tylko go przeczytasz, ale również zaczniesz testować zawarte w nim rady i wcielać je w życie.

Zaprojektowałam przewodnik tak, by przedstawić wszystkie ważne aspekty zdobywania klientów w Internecie. Znajdziesz więc tu informacje o tym od czego zacząć: jak ustalać cele biznesowe dla swojej firmy oraz jak określić swoją grupę docelową, po czym przejdziesz do tematów operacyjnych czyli jak tworzyć treści, jak komunikować się w social mediach, jak wykorzystywać e-mail marketing oraz jak ogarnąć reklamę w Internecie. Wisienka na torcie to artykuł o współpracy z influencerami.

Zdobywanie klientów w Internecie jest tematem złożonym i podlega częstym zmianom, ale jeśli zrozumiesz i przyswoisz sobie podstawy, pierwsze efekty szybko się pojawią!

Przeczytaj, przetestuj i zobacz co u Ciebie najlepiej działa.


Spis treści:

  1. Cele biznesowe
  2. Grupa docelowa
  3. Lejek sprzedażowy
  4. Social media
  5. Reklama w Internecie
  6. Lista mailingowa
  7. Content Marketing
  8. Współpraca z influencerami

ROZDZIAŁ 1: CELE BIZNESOWE

Po co Ci one i dlaczego są tak ważne?

W pierwszym rozdziale przyjrzymy się podstawom czyli wyznaczaniu celów dla Twojej firmy i jak to się ma do zdobywania klientów w Internecie. Biorąc pod uwagę mnogość działań e-marketingowych to właśnie te cele pokażą Ci, które z działań wybrać.


ROZDZIAŁ 2: GRUPA DOCELOWA

Czyli określ swojego idealnego klienta.

Jeśli jeszcze nie określiłaś kto jest Twoim idealnym klientem, musisz to koniecznie zrobić. Kto to jest ten idealny klient? To osoba, która jest zainteresowana Twoimi produktami/ usługami. Gdy go znajdziesz, wszystkie Twoje działania staną się spójne.


ROZDZIAŁ 3: LEJEK SPRZEDAŻOWY

Czyli jak zmienić grupę docelową w kupujących klientów.

Lejek sprzedażowy to proces „rozgrzewania” idealnych klientów, by zachęcić ich do kupna Twoich produktów lub usług. Stworzenie lejka zakupowego niesamowicie ułatwia i systematyzuje procesy pozyskiwania klienta w Internecie.


ROZDZIAŁ 4: SOCIAL MEDIA

Skup się na jakości, a nie na ilości.

Obecnie jest całe mnóstwo porali społecznościowych. Najpopularniejsze to oczywiście Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Twitter i Linkedin. Jak wybrać odpowiednią platformę i jak na niej działać?

Bonusy:

Jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku?

Jak publikować na Instagramie, żeby się wyróżnić?

Zasięg na Instagramie – 7 sposobów, by go zwiększyć

Obserwujący na Instagramie – jak ich zdobyć?


ROZDZIAŁ 5: REKLAMA W INTERNECIE

Czyli jak przyspieszyć proces zdobywania klientów.

W swoich działaniach reklamowych warto uwzględnić reklamy płatne w Internecie. Biznes szybko musi zacząć na siebie zarabiać, inaczej będziesz tylko do niego dokładać. A przecież nie po to zakładałaś firmę. Dlatego wykorzystaj reklamy płatne w swoich działaniach.

Bonusy:

Reklama na Facebooku – 4 triki jak ją zrobić skutecznie


RODZIAŁ 6: LISTA MAILINGOWA

Medium, które jest zależne tylko od Ciebie.

Jest to aktualnie najbardziej skuteczny sposób docierania do grupy docelowej. Za jej pomocą możesz utrzymywać kontakt z odbiorcami, budować zaangażowanie i zwiększać świadomość marki w oczach potencjalnych klientów, edukować oraz … sprzedawać.


ROZDZIAŁ 7: CONTENT MARKETING

Daj się znaleźć.

Content marketing czyli inaczej marketing treści stanowi bardzo ważny element strategii obecności w Internecie. Słowa kluczowe mają moc, dlatego używaj ich na swojej stronie www, by Twoja grupa docelowa mogła Cię znaleźć.


ROZDZIAŁ 8: WSPÓŁPRACA Z INFLUENCERAMI

Potęga rekomendacji.

Warto włączyć współpracę z twórcami internetowymi do swojego e-marketingowego tortu. Ten rozdział pokaże Ci jak taką współpracę rozpocząć, czym się kierować przy wyborze influencerów do kampanii i jak wyciągnąć z niej max korzyści dla swojej marki.


Jak dużo z tego przewodnika powinnam przeczytać?

Jeśli chcesz podejść na poważnie do pozyskiwania klientów w Internecie oraz nie powielać już popełnionych błędów, polecam Ci, byś przeczytała cały poradnik. Starałam się, by całość była zwięzła i łatwa do zrozumienia. Klienci to najważniejszy zasób każdej firmy, a ich zdobywanie jest najważniejszą umiejętnością każdego właściciela firmy.

Zacznij zagłębiać się w poradnik tam, gdzie najbardziej Ci pasuje i rób notatki, by niczego nie zapomnieć.

Nie możesz się już doczekać, aż zaczniesz wprowadzać zawarte tu informacje w życie? Domyślam się! Ale spokojnie, po kolei. Nie musisz wszystkiego robić w jeden dzień. Proces rozwoju firmy i zdobywania klientów trwa. Jeśli jednak zastosujesz się do zawartych wyżej porad to jestem pewna, że odczujesz to w postaci wzrostu sprzedaży.

A jeśli gdzieś utkniesz i nie będziesz wiedziała co dalej, napisz do mnie na sylwia.milosz@dwojenaglowie.pl – pomogę 🙂

Bardzo się cieszę, że tu jesteś! To oznacza, że traktujesz rozwój swojej firmy na poważnie. Łap kawę i zacznij od rozdziału pierwszego.

Sylwia Miłosz Sylwia Miłosz - autorka bloga Dwoje na głowie, przedsiębiorczyni, marketingowiec

PS: Chcesz dostawać moje artykuły prosto na swoją skrzynkę mailową? Zapisz się do mojego newslettera – gwarantuję dużo wartości, bez zbędnego tracenia czasu.

.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *