Obserwujący na Instagramie – im jest ich więcej, tym większy zasięg Twoich postów. Im większy zasięg Twoich postów, tym więcej ludzi je zobaczy. Część z nich zdecyduje się na obserwowanie Twojego profilu. Czyli koło się zamyka. A co jeśli chcesz zdobywać ich szybciej niż do tej pory? Postaw na reklamę płatną.
Ten artykuł wchodzi w skład Kompletnego Przewodnika „Jak zdobyć klientów w Internecie?”.
Z tego wpisu dowiesz się:
– jakie masz opcje jeśli chcesz ustawić reklamę nastawioną na pozyskanie obserwujących,
– jakie są plusy i minusy tych opcji.
Obserwujący na Instagramie – dwie opcje reklamowe
Zanim zdecydujesz się na reklamę płatną przyjrzyj się swoim postom na Instagramie i sprawdź czy wykorzystujesz wszystkie sposoby na darmowe zwiększanie zasięgu postów. Jeśli tak jest, ten artykuł jest dla Ciebie 🙂
Są dwie opcje reklamowe, które można wykorzystać, by zwiększyć liczbę obserwujących Twój profil na Instagramie:
- prostsza (przez aplikację mobilną Instagrama),
- bardziej skomplikowana (przez Menedżera reklam Fb).
1. Reklama ustawiona z poziomu Instagrama
W charakterze reklamy występuje konkretny post, który został opublikowany na Twoim koncie na Instagramie.
Jak zacząć?
Otwierasz aplikację mobilną Instagrama na swoim smartfonie. Pod konkretnym postem wybierasz opcję „Promuj”, po czym określasz, że chcesz przekierować użytkowników na swój profil.
Plusy
- Reklama jest mega prosta w ustawieniu!
- Jako grupę odbiorców reklamy możesz wybrać osoby podobne do obserwujących Twój profil.
- Osoba, która kliknie w reklamę, bezpośrednio przechodzi do Twojego profilu.
- Jako reklamę wybierasz jeden z istniejących postów, więc wszystkie interakcje pod nim widoczne są na profilu.
Minusy
- Nie możesz optymalizować reklamy (modyfikacja budżetu, dodawanie alternatywnych tekstów i zdjęć itp).
- Nie możesz promować postów z oznaczonymi produktami.
2. Reklama ustawiona z poziomu Menedżera reklam Fb
Grafikę i treść reklamy tworzysz od zera – nie będzie ona widoczna w opublikowanych postach na Twoim profilu instagramowym.
Jak skutecznie tworzyć reklamy w Managerze Reklam Facebooka?
✅ Reklama na Facebooku - 4 triki jak zrobić ją skutecznie
Jak zacząć?
Wchodzisz do swojego Managera Reklam Fb. Tworzysz kampanię z celem „Ruch”. Na poziomie tworzenia nowej reklamy, w miejscu adresu URL do witryny wklejasz link do swojego profilu.
Plusy
- Precyzyjnie wybierasz grupę docelową.
- Możesz modyfikować budżet podczas trwania kampanii.
- Możesz dodać kilka wariantów zdjęcia i tekstu i sprawdzać który jest najlepszy (oraz wyłączać te najsłabsze).
Minusy
- Gdy osoba przeglądająca Instagrama na swoim telefonie kliknie w Twoją reklamę, nie zostanie przekierowana bezpośrednio do Twojego profilu –> jednak można to obejść! Pomocna będzie apka: app.urlgeni.us.
- Nie możesz opublikować reklamy na profilu, więc wszystkie interakcje pod nią widzisz tylko Ty i odbiorcy reklamy.
- Nie możesz targetować reklamy na osoby podobne do obserwujących profil.
Podsumowanie
Właśnie poznałaś dwie opcje reklamowe przeznaczone do zwiększenia ilość obserwujących na Instagramie. Jak widzisz, obie mają swoje plusy i minusy, ale wniosek jest jeden: jeśli słabo ogarniasz Menedżera reklam Fb, sugeruję wybór reklamy ustawianej z poziomu Instagrama (wersji mobilnej aplikacji). Jest ona prosta w konfiguracji, skuteczna i tania, a jej ustawienie zajmie Ci mało czasu. Druga opcja to też żadne rocket science, ale trzeba trochę się orientować w temacie.
Trzymam za Ciebie kciuki ❤️
Sylwia Miłosz
⬅ Powrót do artykułu „Social media – które najlepsze dla małych firm w 2021?
🔙 Powrót do Przewodnika „Jak zdobyć klientów w Internecie?”
PS: Chcesz dostawać moje artykuły prosto na swoją skrzynkę mailową? Zapisz się do mojego newslettera – gwarantuję dużo wartości, bez zbędnego tracenia czasu.
Źródła zdjęć:
1. https://unsplash.com/@nainoa
2. źródło własne
3. https://unsplash.com/@theunsteady5