fbpx
Ikona Facebooka pod mikroskopem - Reklama na Facebooku - jak ją zrobić?

Reklama na Facebooku – 4 triki jak ją zrobić skutecznie

Reklama na Facebooku jest jak tabliczka czekolady – każdy chce spróbować, ale nie każdemu wyjdzie na zdrowie. Dlaczego? Ponieważ niedoświadczona osoba może przepalić budżet. Każdy reklamodawca boi się wyrzucić pieniędzy w błoto. I ja to rozumiem. Co więc zrobić, by uniknąć tego czarnego scenariusza?

Ten artykuł wchodzi w skład Kompletnego Przewodnika „Jak zdobyć klientów w Internecie?”.


Z tego wpisu dowiesz się:
– jaki jest najczęściej popełniany błąd przy reklamie na Facebooku,
– które cele reklamowe na Facebooku najlepiej sprzedają,
– jak wygląda modelowa struktura kampanii,
– jak odpowiednio zaplanować budżet i czas trwania kampanii na Facebooku.

Przygotowałam dla Ciebie 4 sposoby, które pozwolą na uniknięcie przepalenia budżetu i sprawią, że pieniądze wydane na reklamę zwrócą się kilkukrotnie. Jednak zanim Ci o nich opowiem, muszę Ci wspomnieć o głównym błędzie popełnianym przez niedoświadczonych reklamodawców na Facebooku.

 Jeśli chcesz wiedzieć, który typ reklam w Internecie jest najbardziej skuteczny, przeczytaj poniższy artykuł: 

Reklama w Internecie - która najlepsza?

Reklama na Facebooku – najczęściej popełniany błąd

Ostatnio rozmawiałam z moją znajomą, która żaliła mi się, że reklamuje się na Facebooku i Instagramie i nie ma z tego żadnych efektów. Postanowiłam się temu przyjrzeć. Zapytałam ją jaki cel reklamowy ustawia tworząc nowe kampanie.

Ona na to, że najczęściej klika opcję „Promuj post” i tam wyświetlają jej się cele do wyboru. I to jest właśnie ten główny błąd.

Nigdy nie używaj przycisku „Promuj post”, ponieważ wtedy nie masz dostępu do wszystkich opcji reklamowych, które udostępnia ekosystem reklamy na Facebooku, np. nie możesz precyzyjnie ustawić grupy docelowej.

Przycisk „Promuj post” oznacza wydawanie pieniędzy bez widocznych efektów czyli PRZEPALANIE BUDŻETU

Palące się banknoty dolarowe - Reklama na Facebooku - 4 triki jak ją zrobić skutecznie

Jak zatem tworzyć reklamy na Fb/IG w prawidłowy sposób?
Najpierw wchodzisz do swojego Menadżera reklam Fb pod adresem facebook.com/adsmanager.
1. Klikasz „Utwórz” (zielony przycisk w górnej, lewej części ekranu).
2. Wybierasz cel reklamowy.
3. Klikasz „Kontynuuj”.

Screen z Managera reklam Facebooka - Reklama na Facebooku - 4 triki jak ją zrobić skutecznie
 Które portale social mediowe są najlepsze dla Twojej firmy? Wskazówki znajdziesz w poniższym artykule:  

Social media - które najlepsze dla małych firm w 2021?

System reklamy na Facebooku, który działa

Chcę się podzielić z Tobą 4 sposobami, które pozwolą na uniknięcie przepalenia budżetu i sprawią, że pieniądze wydane na reklamę zwrócą się kilkukrotnie.

Te triki przynoszą najlepsze efekty w kontekście reklamy na Facebooku. Wypracowałam je metodą prób i błędów i przetestowałam wiele razy. W ten sposób ustawiam i optymalizuję kampanie dla moich klientów oraz moje własne. Jest to system, który działa.

1. Cele reklamowe, które sprzedają

W Menedżerze reklam Facebooka jest wiele celów reklamowych do wyboru. Od ich ilości może rozboleć głowa. Niedoświadczony reklamodawca może mieć problem z ich rozróżnieniem i wyborem tego odpowiedniego. Jaki cel wybrać, jeśli chcesz sprzedawać?

  • konwersje,
  • ruch lub
  • pozyskiwanie kontaktów
Screen z wyborem celów reklamowych na Facebooku - Reklama na Facebooku - 4 triki jak ją zrobić skutecznie

Dzięki wybraniu któregoś z powyższych celów, algorytm Fb pokaże reklamę takim ludziom, którzy z największym prawdopodobieństwem kupią od Ciebie.

2. Odpowiednia struktura kampanii

Odpowiednia struktura kampanii jest bardzo istotna pod kątem jej późniejszych optymalizacji. Wygląda ona następująco:

  • 1 kampania,
  • minimum dwa zestawy reklam na każdą kampanię,
  • minimum 2 kreacje reklamowe w każdym zestawie reklam.
Schemat kampanii reklamowej na Facebooku - Reklama na Facebooku - 4 triki jak ją zrobić skutecznie

Dlaczego właśnie taka struktura? Aby mieć porównanie. Czyli by móc porównać jakie efekty przynoszą:

  • zestawy reklam – ten, który przynosi słabsze efekty wyłączamy, a ten który przynosi lepsze efekty – zostawiamy i dodajemy do niego budżet).
  • poszczególne kreacje reklamowe – podobnie jak w przypadku zestawów reklam, wyłączamy te, które idą słabo, a zostawiamy te, które idą dobrze.

Jakie parametry trzeba porównać aby wiedzieć, które zestawy reklam lub kreacje reklamowe przynoszą dobre efekty/ idą dobrze? Te parametry to przede wszystkim:

  • koszt/wynik,
  • wyniki.

Parametry posiłkowe, które pozwalają uzyskać szerszy obraz sytuacji to:

  • kliknięcia linku,
  • zasięg,
  • wyświetlenia.

3. Budżet reklamy na Facebooku

Budżet kampanii vs budżet zestawu reklam

Ustawiając parametry kampanii mamy do wyboru:

  • ustawienie budżetu na poziomie kampanii – słaba opcja, ponieważ nie daje możliwości ręcznego optymalizowania budżetu pomiędzy zestawami reklam. Musimy wtedy się zdać na algorytm Facebooka i jego umiejętność oceny sytuacji.
  • ustawienie budżetu na poziomie każdego zestawu reklam – lepsza opcja, ponieważ daje możliwość ręcznego dodawania lub odejmowania pieniędzy dla poszczególnych zestawów reklam.

Budżet całkowity vs budżet dzienny

Zdecydowanie lepiej jest ustawić budżet dzienny, ponieważ później można go optymalizować. Czyli zwiększać lub zmniejszać. W przypadku budżetu całkowitego nie jest to możliwe, ponieważ jest on z góry ustalony na cały okres trwania kampanii.

Ustawianie budżetu reklamowego na poziomie zestawu reklam - Reklama na Facebooku - 4 triki jak ją zrobić skutecznie

Przy dodawaniu lub odejmowaniu środków z budżetu dziennego zestawu reklam trzeba uważać. Dodawaj lub odejmuj max 50% kwoty – inaczej możesz zaburzyć algorytm kampanii reklamowej.

Przykład:

Kampania reklamowa X ma dwa zestawy reklam: A (budżet dzienny = 20 zł) i B (budżet dzienny = 20 zł). Zestaw A przynosi bardzo dobre wyniki, a zestaw B przynosi średnie wyniki. Chcesz więc zwiększyć budżet zestawu A i zmniejszyć zestawu B. Dodajesz więc do zestawu A 50% kwoty, czyli zwiększasz budżet dzienny do 30 zł, a od budżetu zestawu B odejmujesz 50%, czyli zmniejszasz go do 10 zł dziennie.

4. Czas trwania kampanii reklamowej

Wielokrotnie spotkałam się z tym, że dana osoba ustawiała reklamę i po dwóch dniach ją wyłączała, ponieważ nie przynosiła efektów. Albo inna, podoba sytuacja: kampania sprzedażowa jest włączana na 4 dni przed zakończeniem sprzedaży produktu X. W obu tych przypadkach występuje jeden błąd – kampania trwa za krótko, by zaczęła przynosić efekty.

Optymalny czas trwania kampanii na Facebooku to 1 tydzień.

Dlaczego? Algorytm odpowiedzialny za osiągnięcie celu kampanii musi mieć czas, żeby się „nauczyć”. Gdy kampania trwa krócej niż tydzień, algorytm, który nią kieruje nie ma odpowiednio dużo czasu, by rozwinąć pełnię swoich możliwości.

Reklama na Facebooku – masz wybór

Reklama na Facebooku to żadne rocket science, ale trzeba ogarniać podstawy, żeby wyciągnąć z niej max korzyści przy minimum przepalonego budżetu. Jednak masz wybór. Jak pisałam w artykule o reklamie w Internecie nie musisz robić tego sama. Możesz powierzyć pieczę nad swoimi reklamami agencji lub freelancerowi. To jest Twój wybór. Zachęcam Cię, byś przemyślała wszystkie za i przeciw każdej opcji i podjęła taką decyzję, która w danym momencie będzie dla Ciebie najlepsza.

Sylwia Miłosz Sylwia Miłosz - autorka bloga Dwoje na głowie, przedsiębiorczyni, marketingowiec


⬅ Powrót do artykułu "Reklama w Internecie - która najlepsza?"

🔙 Powrót do Przewodnika „Jak zdobyć klientów w Internecie?”


PS: Chcesz dostawać moje artykuły prosto na swoją skrzynkę mailową? Zapisz się do mojego newslettera – gwarantuję dużo wartości, bez zbędnego tracenia czasu.

.

Źródła zdjęć (w kolejności):
1. https://unsplash.com/@morningbrew
2. https://unsplash.com/@jpvalery
3. źródło własne
4. źródło własne
5. źródło własne
6. źródło własne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *